TALES MATEMATİK YARIŞMASI VE FEN BİLİMLERİ YARIŞMASI
Tales Matematik Müzesi tarafından düzenlenen Uluslararası Tales Matematik Yarışması ve Fen Bilimleri Yarışması öğrencilerimizin matematik ve fen bilimleri okuryazarlık düzeyini ölçerek onları hayata hazırlar.
Uluslararası Tales Matematik Yarışması ve Fen Bilimleri Yarışması öğrencilerimizin matematik ve fen alanlarındaki becerilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Burada kullanılan "okuryazarlık" kavramı, öğrencilerin bilgi ve potansiyelini geliştirmek, topluma daha etkin katılım ve katkıda bulunmalarını sağlamak için yazılı kaynakları "bulmak, kullanmak, kabul etmek ve takdir etmek" olarak tanımlanmaktadır.
Uluslararası Tales Matematik Yarışmasına katılan öğrenciler her yıl Mart ayında yarışmanın ilk aşamasına katılırlar ve bu aşamada başarılı olan öğrenciler Mayıs ayında gerçekleşen final aşamasına katılma fırsatı yakalarlar. Her aşamada öğrencilere 25 adet çoktan seçmeli ve açık uçlu soru sorulmakta ve testi 70 dakika içerisinde tamamlamaları istenmektedir. Öğrenciler final aşamasının sonunda kendilerinin bulundukları seviyeyi daha iyi görürler. Öğrencilerimiz yarışmaya katılarak okulumuzu başarıyla temsil ederler.
URFODU - ULUSLARARASI BİLİM TEMELLERİ BİLGİ YARIŞMASI
URFODU - Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi Yarışması, öğrencilerin yaratıcılık yetenekleri ve bilim araştırma faaliyetlerine ilgisini ortaya çıkarmak ve geliştirmek amacıyla düzenlenmektedir.
URFODU - Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi Yarışması, Türkiye Cumhuriyeti, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Beyaz Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Bulgaristan, Tacikistan ve Kırgızistan’da öğrenim gören öğrencilerin katıldığı bir bilgi yarışmasıdır.
Sınav Ortaokullarında okuyan öğrencilerimiz, uluslararası yarışmalarla akranları ile mücadele etmenin heyecanını yaşarlar. Urfodu 20. Uluslararası Bilim Temelli Bilgi Yarışması Finalinde; Biyoloji alanında Sınav Ortaokullarından öğrencilerimiz dereceye girmeye hak kazanmışlar ve ülkemizi uluslararası platformda temsil etmişlerdir.
URFODU'da 164 öğrencimiz uluslararası finale kalmış ve ülkemizi temsil ettikleri altı branşta toplam 3 birincilik, 35 ikincilik, 45 üçüncülük elde ederek gurur kaynağımız olmuşlardır.
CREATE CODE GAME - CCG YARIŞMASI
Günümüzde çok fazla çeşitte interaktif oyun, animasyon, medya araçları bulunmaktadır. Öğrenciler bu oyunlara erişmekte, oynamakta fakat kendi istedikleri oyunu geliştirememektedirler. Son yıllarda erken yaşta çocukların da kendi oyunlarını tasarlayabilecekleri, görsel blok temelli, kodlama alt yapısı içeren oyun tasarım araçları geliştirilmiştir. Bu araçlarda oyun geliştiren öğrenciler zorlanmadan ve farkında olmadan programlama becerilerini elde ederler. Yaparak ve yaşayarak kendi oluşturdukları problemlere kendileri çözüm üretme becerisini kazanırlar. Oyun tasarlama süreci, tasarım odaklı düşünme becerisini temel almaktadır. Tasarım odaklı düşünme becerisi öğrencide empati kurma, tanımlama, prototipleşme, test etme süreçlerini geliştirmektedir.
İlk kez 2018 - 2019 Eğitim Öğretim yılı içinde Türkiye Geneli Sınav Koleji 3. ve 4. sınıflar arasında gerçekleştirilen 1.‘CCG (Create Code Game)’ Yarışması ile Scratch programı üzerinden “Life in Space” konulu oyunu geliştirmeleri istenmiştir.
THE MASTERS
15-18 yaş arası öğrenciler için her yıl ilkbaharda İngiltere’de düzenlenen iki haftalık meydan okuyan bir iş geliştirme ve girişimcilik programıdır. Küresel iş liderleri olmak isteyen öğrenciler için ideal olan program, Ivy League/Oxbridge MBA programları ve gerçek hayattaki girişimcilerin fikirlerini uzman yatırımcılar ve iş insanlarından oluşan bir kurula sundukları 'Dragons' Den' ve 'The Apprentice' gibi formatlar örnek alınarak tasarlanmıştır.
ULUSLARARASI CARIBOU MATEMATİK YARIŞMASI
Caribou Matematik, matematiksel düşünme becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenceli bir öğrenme ortamı sunan bir organizasyondur. Kanada merkezli bu yarışma, öğrencilere matematiği keşfederken keyifli bir deneyim yaşatmayı hedefler. Dünya çapında çevrimiçi olarak düzenlenen Uluslararası Caribou Matematik Yarışması, matematik sevgisini yayarak öğrencilere problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır. Öğrenciler eğlenerek öğrenir ve matematik becerilerini adım adım geliştirirler.
Yarışma, her yıl altı kez düzenlenir ve 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, 9-10, 11-12 yaş gruplarına göre kategorize edilir. İngilizce, Fransızca, Çince ve Farsça gibi farklı dillerde düzenlenen bu etkinlik, Türkiye’deki okullar ve öğrenciler için de erişilebilir hale gelir. Öğrenciler, diledikleri dilde katılım gösterebilirler. Caribou Matematik, yalnızca yılda bir kez düzenlenen geleneksel yarışmalardan farklı olarak, öğrencilerin bir yıl boyunca altı kez yarışma deneyimi yaşamalarını sağlar. Bu da gelişimlerini daha yakından takip etmeye imkân tanır.
Yarışmanın sonuçları için uzun süre beklenmemektedir. Her yarışma tamamlandıktan 1-2 gün içinde sonuçlar dünya çapında açıklanır ve öğretmenlere e-posta olarak iletilir. Yarışmaya katılan okullar ve öğrenciler ayrıca, organizasyonun web sitesinde o yılın ve bir önceki yılın yarışma soruları, çevrimiçi matematik ve mantık oyunları ile calcrostic adlı bulmaca etkinliklerine ücretsiz erişim sağlayarak uluslararası düzeyde matematik deneyimi kazanma şansı bulurlar.
FPS (Future Problem Solving)
Her yıl düzenlenen bu etkinlik, çocukların eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini desteklemektedir. Geleceğe dair planlar oluşturmalarını sağlayan bu program, aynı zamanda bir konu üzerinde birden fazla çözüm önerisi bulabilme yeteneklerini de destekler. Bu sayede çocuklar, karşılaştıkları sorunlara farklı bakış açılarıyla yaklaşarak yaratıcı çözümler üretebilir ve geleceğe daha donanımlı bir şekilde hazırlanabilirler. Bu program öğrenciye neyi düşüneceğini değil, nasıl düşüneceğini öğretir. Katılımcılar, belirledikleri toplumsal problemlere, en iyi çözüm önerilerini getirip uygulamaya geçerler ve projelerini turnuvalarda sergilerler. Turnuvalarda başarılı olan takımlar Amerika'da yapılan dünya finallerine katılmaya hak kazanırlar. Bu program dahilinde Sınav Koleji olarak Dünya 4.lüğümüz, Dünya 2.liğimiz ve Dünya 1.liğimiz bulunmaktadır.
PROGRAMIN TARİHÇESİ
Yaratıcılığın öncüsü olarak tanınan Ellis Paul Torrance , Georgia Universitesi Eğitim Psikolojisi Bölüm Başkanıdır. 1976 yılında Georgia Üniversitesi desteği ile FPS’i yıllık akademik program haline getirir. O yıl ABD’de 150 okuldan 3000 öğrenci programa katılır. 1977 yılında programa senaryo yazma programı eklenir. 1983 yılında da CmPS ve 1984 yılında AbPS programa dahil edilir. Bu program çocuklara NE düşüneceklerini değil NASIL düşüneceklerini öğrenmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır
Tüm dünyada gençlerin yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini kullanarak olumlu bir gelecek tasarlama ve kurma becerilerini geliştirmek amaçlı her yıl düzenlenen Uluslararası bir organizasyondur.
Öğrencilerin şu konularda yaratıcı problem çözme becerilerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardım eder:
· Toplumumuzdaki problemler
· Önemli küresel problemler
· Gelecek senaryosu yazma
FPSPI Hedefleri
· Geleceğe yönelik ilgi ve global farkındalık yaratmak
· Karmaşık toplumsal problemleri keşfetmek ve çözümler üretmek.
· Araştırma becerilerini geliştirmek, ve kullanmak.
· Problem çözme stratejilerini öğrenmek ve uygulamak.
· Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve arttırmak.
· Gerçek hayatta karşılaşılan problemler ile ilgilenmek.
· Takım çalışması becerilerini geliştirmek.
· Sözlü ve yazılı iletişimi geliştirmek.
6 Basamaklı Problem Çözme Modeli
· Gelecek senaryosundaki sorunları tespit etmek.
· Temel Problemi belirlemek.
· Temel problem için çözümler üretmek.
· Çözüm önerilerini değerlendirmek için kriter geliştirmek
· Çözüm önerilerini kriterlere göre puanlamak.
· Aksiyon Planı geliştirmek.
KİMLER BU PROGRAMA KATILMAKTADIR?
Şu anda 41 ülke ve eyalet bu programa kayıtlıdır. FPS’in uluslararası programına her yıl, Avustralya, Yeni Zelanda, Kore, Kanada, Hong Kong, Singapur, Malezya, Japonya, Portekiz, Birleşik Krallık, ABD gibi birçok ülkeden 250.000 kişi katılmaktadır.
Uluslararası yarışmalar her yıl ABD'de bir üniversite desteği ile değişik eyaletlerde yürütülmektedir.
PROGRAM İÇERİĞİ
FPS Program içeriği üç ana bölümden oluşmaktadır;
Toplumsal Problem Çözme (CmPS– Community Problem Solving)
Öğrencilerin araştırmak için kendi toplumlarındaki (okul, yerel, bölgesel, küresel) seçtikleri bir problem durumunu, gerçek araştırma etkinliğine dönüştürmesidir. Yaratıcı problem çözme sürecini kullanarak durumu analiz edip bir plan geliştirme ve problem için en iyi çözümü uygulamadır. Dünya genelindeki öğrenciler, çevre kirliliğinin temizlenmesinden sokak hayvanlarına yuva bulmaya kadar birçok konuda kendi aksiyon planlarını uygularlar. Aksiyon temelli otantik öğrenme, öğrencilerin tüm disiplinler için eldeki bilgileri kullanma ve eğitimlerine aktif bir şekilde katılmayı desteklemektedir. Öğrenciler toplumlarında pozitif bir farklılık yaratmak için birlikte çalışarak engelleri öğrenir, tanır ve üstesinden gelirler.
Küresel Konularda Problem Çözme (GIPS-Global Issues Problem Solving)
Bazı küresel konular üzerinde çalışmayla öğrencilerin küresel farkındalıkları artmakta ve iş dünyası, ekonomi, bilim ve teknoloji, toplum ve politika gibi belli alanlardaki içerik temelli başlıkları keşfetmektedirler. Verilen bir konu üzerinde titiz bir çalışma sonrasında öğrenciler bir sayfalık gelecek sahnesi analiz ederler. Bu sahne, normal olarak gelecekteki 40 yıl içinde geniş bir konu başlığındaki özel bir konudan kaynaklanan bir durumu anlatırlar. Daha sonra öğrenciler özel proforma kitapçıkları kullanarak 6 basamaklı analizlerini yazarlar.